2 weken alweer in Asrama - Reisverslag uit Jembrana, Indonesië van Berit Wageningen - WaarBenJij.nu 2 weken alweer in Asrama - Reisverslag uit Jembrana, Indonesië van Berit Wageningen - WaarBenJij.nu

2 weken alweer in Asrama

Blijf op de hoogte en volg Berit

31 Mei 2018 | Indonesië, Jembrana

Afgelopen dinsdag was ik precies 2 weken in het tehuis in Pohsanten. Ik kom steeds meer te weten over de achtergrond van de kinderen. De website word vernieuwd waarvoor ieder kind een stukje moet schrijven over zichzelf. Ieder kind zijn uiteindelijke wens is om voor hun ouders te kunnen zorgen later. Ookal wonen ze daar niet. In Bali zijn nu speciale feestdagen bezig waardoor iedereen in speciale kleding loopt. Ze gaan naar de tempels om te offeren en te bidden. Ook in het tehuis doen een aantal dat. Sommige zijn hindoe en andere christen.
Ik ben een paar dagen geleden slippers gaan kopen met een aantal kinderen. Een van de kinderen had een spijker klem gezet onder zn slipper zodat het bandje bleef zitten en hij z’n slippers nog kon gebruiken. Creatief zijn ze wel. Een aantal hadden helemaal geen slippers, dus die hebben weer nieuwe! :)
Het is daarna zo leuk om te zien hoe blij ze zijn met de slippers.
Ondertussen verven we nog steeds kamers en muurtjes van het tehuis.
Het viel me op dat de gordijnen in de kamers van de kinderen er niet uitzien.. vies, gaten, etc. Ik heb een afspraak toen laten maken voor nieuwe gordijnen maar om alles op te knappen zou me dat 9 miljoen rupiah kosten. Dat is zo’n 500 euro.. Dat gaat dus niet lukken. Ik ga dus nog even opzoek naar een oplossing. Misschien alleen de kamers die het echt het hardste nodig hebben.
Gisteravond zijn we uit eten geweest, op de kosten van de vrijwilligers natuurlijk. Elke week doen we een x aantal bedrag in de pot waarvan we boodschappen doen en dit soort uitjes. Ook betalen we de benzine voor ieder zijn scooter. Dit kost een euro per scooter ongeveer.
Komende dagen staan er weer wat leuke dingen op het programma. Maar dat horen jullie dan wel.
4 juni moet ik naar de immigratiedienst voor het verlengen van m’n visum. En rond 8 juni vertrek ik uit het tehuis. Time flies When you’re having fun!!
Ennnnnn, 10 juni herenig ik met mijn moeder in Ubud!!
Mama komt even 8 dagen vakantie vieren met mij op Bali! Zo leuk!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Jembrana

Berit

Actief sinds 15 Mei 2018
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 5855

Voorgaande reizen:

15 Mei 2018 - 18 Juni 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: